Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2009

Η "χρησικτησία" του Βρεταννικού Μουσείου στα κλεμμένα Μάρμαρα - Ανοίγει το κουτί της Πανδώρας για τους "Κλέφτες"...


Μετά από πολλά χρόνια επίπονης και δύσκολης δουλειάς, ανοίγει επιτέλους στις 20 Ιουνίου το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα που θα στεγάσει τους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Ελλάδας μας. Ενα κτίριο μοντέρνας αρχιτεκτονικής που σχεδίασε ο Ελβετός με έδρα στη Νέα Υόρκη Bernard Tschumi σε τρία επίπεδα από γυαλί και τσιμέντο.

Φυσικό είναι, με αφορμή τα επίσημα εγκαίνια του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης να ανοίξει ξανά - κι αυτή τη φορά σοβαρά και με αξιώσεις- η συζήτηση για την επιστροφή των Μαρμάρων στην Ελλάδα, η οποία συζήτηση, χωρίς όμως τις κατάλληλες προϋποθέσεις, που τώρα πια υπάρχουν, έχει ξεκινήσει ήδη από το 1829, με την απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Οθωμανούς.

Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα βρίσκονται παράνομα στα χέρια των Αγγλων ήδη από τον 19ο αιώνα, όταν ο Λόρδος Ελγιν, τότε πρεσβευτής της Αγγλίας στην Κωνσταντινούπολη, με την ανοχή των Οθωμανών κατακτητών και προφανώς με το αζημίωτο, έκλεψε τα Μάρμαρα και τα μετέφερε στην χώρα του. Πιο συγκεκριμένα όταν ο Λόρδος Ελγιν κατοίκησε στην πρεσβεία της Κωνσταντινούπολης το 1799, άρχισε να ακολουθεί το πάθος του για τις κλασσικές αρχαιότητες. Έστειλε τους απεσταλμένους του σε μια αποστολή στην Αθήνα που τότε ήταν μία άθλια και ρακένδυτη πολή υπό Οθωμανική κατοχή για 400 έτη. Καταρχάς, ο Ελγιν θέλησε μόνο μερικά σκίτσα και δευτερεύοντα γλυπτά από τον Παρθενώνα όμως η άδεια που πήρε από τους Τούρκους, του επέτρεψε την απόλυτη και απρόσκοπτη πρόσβαση στην Ακρόπολη, ουσιαστικά αφήνοντας τον να πάρει "ό,τι θέλει"!! Η πολιτική σκοπιμότητα υπερνίκησε τον σεβασμό προς την τέχνη. Οι Οθωμανοί ήταν τότε ευγνώμονες προς τους Αγγλους διότι είχαν ανακόψει την επέλαση του Ναπολέοντα προς την Αίγυπτο. Ετσι κατά την διάρκεια των επομένων ετών, σιγά σιγά, ο Ελγιν και τα συνεργεία του λεηλάτησαν ολοκληρωτικά τον Παρθενώνα, το σύμβολο της Κλασσικής Αρχαιότητας. Ομως επειδή σε αυτή τη ζωή δεν μπορεί κανείς να τα έχει όλα, αφότου ο αξιότιμος κ. Ελγιν κατέκλεψε τον Παρθενώνα και απέκτησε τα Μάρμαρα έχασε τα εξής:
α. πήρε διαζύγιο από την όμορφη και πλούσια σύζυγό του η οποία τα έφτιαξε με τον καλύτερό του φίλο
β. έχασε ένα μεγάλο κομμάτι της μύτης του, εξαιτίας βαριάς μολυσματικής νόσου που κόλησε στην Κωνσταντινούπολη και
γ.έχασε τα ίδια του τα αγαπημένα κλεψιμαίϊκα Μάρμαρα, τα οποία αναγκάστηκε να πωλήσει στη Βρετανική κυβέρνηση το 1816 για £35,000 (κατά προσέγγιση περίπου $4 εκατομμύρια σήμερα) για να καλύψει τα χρέη του μετά από το διαζύγιό του.!!!

Από τότε η Αγγλική Κυβέρνηση, δια του Βρεταννικού Μουσείου, επικαλείται την κυριότητα των Μαρμάρων του Παρθενώνα, αντιτείνοντας στις αξιώσεις των Εληνικών Κυβερνήσεων για επιστροφή τους στην Ελλάδα ότι ¨Δεν τα αξίζετε και δεν θα τα πάρετε γιατί δεν έχετε κατάλληλο χώρο να τα βάλετε". Τώρα όμως που υπάρχει αυτός ο κατάλληλος χώρος, το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης, τί έχουν να πούν? Κι ενώ ο Αντώνης ο Σαμαράς μιλώντας πολιτικά, απόρησε ποιός μπορεί να τολμάει να θεωρεί δικά του τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πλήν της Ελλάδας, ο Διευθυντής του Μουσείου κ. Παντερναλής μιλώντας πιο διπλωματική γλώσσα, πρότεινε στο Βρεταννικό Μουσείο, σε αντάλλαγμα των Μαρμάρων που θα μας επιατραφούν, να τους δωρίσουμε άλλα αρχαιολογικά ευρήματα τα οποία να τοποθετήσουν στην θέση τους. Το Βρεταννικό Μουσείο δεν το δέχεται φυσικά, προβάλοντας διατεθιμένο να μας "δανείσει" τα Μάρμαρα το πολύ για τρείς μήνες!!!

Το επιχείρημα των Βρεταννών είναι πώς αντίθετα με τις περιπτώσεις των Ρωμαϊκών αρχαιοτήτων που επιστρέφονται στην Ιταλία από Μουσεία της Νέας Υόρκης, το αίτημα της Ελλάδος δεν έχει νομική βάση εφ' όσον οι 'ενέργειες" (sic) του Λόρδου Ελγιν εγκρίθηκαν από τους τότε Οθωμανούς Κυβερνήτες και έκτοτε έχουν περάσει πάνω από 200 χρόνια!!!! Δηλαδή ότι η πνευματική και πραγματική κυριότητα των Ελλήνων μετά από τόσα χρόνια έχει παραγραφεί δια χρησικτησίας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Οπως μάλιστα ανέφερε ο Διευθυντής του Ινστιτούτου Τέχνης στο Σικάγο, η επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας για πάρα πολλές παρόμοιες περιπτώσεις, φωτογραφίζοντας την Βασίλισσα Νεφερτίτη που έχει εδώ και έναν ολόκληρο αιώνα "βολευτεί" μια χαρά στο
Μουσείο του Βερονίλου....

Ο ΚΛΕΨΑΣ ΤΟΥ ΚΛΕΨΑΝΤΟΣ.......

1 Comment:

Skouliki said...

καλα αυτο και αν ειναι βλακεια
πως επετρεψε η κυυβερνηση να γινει αυτο
η καθε κυβερνηση

απαραδεκτο

φιλια

blogger templates | Make Money Online